تولید محتوا چیست؟امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث میشود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایتها یکی از بخشهای خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی میکنند که بلاگ نویسان با تجربهای را در این زمینه استخدام کنند.
یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار میباشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.
ما در این مقاله سئو میخواهیم در خصوص راهکار همین مشکل با شما صحبت کنیم.اینکه شما چگونه یک محتوای مناسب تولید کنید و چه مواردی برای آن نیاز دارید. پس با سئوکار باشید.
داشتن ایده برای تولید محتوا
اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا میباشد. شما اول باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید. یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.
لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید
یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئوبرای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.
از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید
غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارت مورد نظر را تولید میکنند. یکی از ابزارها و وبسایتها ubersuggest است که بهترین عبارتهای که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را به شما نشان میدهد.
نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب
متسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه در نوشتن محتوای خود میکنند، عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی مینویسیند مانند " روشهای افزایش بازدید وبسایت " این عنوان علاوه براینکه تکراری میباشد مخاطبان کمتری به خود میگیرد. عنوان مهمترین بخش است زیرا درعنوان میتوانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب میکند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.
محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید
قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستیهایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود بکنید.
نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید
مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان میباشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیازهای آنها، مسائل روزانه و تمامیویژگیهایی که به دنبال هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعتهایی زیادی را دراینترنت تلف میکنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.
به موضوع اصلی سطحی نپردازید
یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وبسایتها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزییات مطرح میشود.اگر شما به مساله تخصصی میپردازید، باید سعی کنید تمامیاطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وبسایت شما با دیگران میشود.
در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید
گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. برای مثال همین مقاله که برای شما نوشتیم. روشهای تولید محتوا فراوانی با جنبههای مختلفی وجود دارد. شما میتوانید در هر مقاله، روشها و ایدههای مختلف را توضیح دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که ایدههای شما باید دارای جنبههای مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند.
مخالف بقیه بنویسید
اجازه بدهید که با یک مثال این مورد را بیان کنیم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکههای اجتماعی را م یدانید و آن را یک نیاز ضروری میدانید و همه در این خصوص دارای نظر یکسان با شما هستند اما شما ایندفعه به جای خوبی شبکههای اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضررهای آن را بنویسید. این نوع مقالات نشان میدهد که شما به نکاتی توجه میکنید که دیگران توجهی نمیکنند و باعث تمایز شما با دیگران میشود. به اینها در دنیای تولید محتوامیگویند " تکنیک خوانده شدن مقاله "
یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید
یک لیست کامل از تمامیمقالات تولیدی وب سایت خود تهیه کنید. مزیت اینکار این میباشد که شما به راحتی میتوانید نسبت به موضوع اصلی وبسایت خود، به بقیه بخشها بک لینک بدهید.
بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت را قرار دهید
همیشه هستند افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها مینویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید. البته بهتر این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار باعث میشود که سایتهای رقیب شما اقدامیمشابه شما انجام داده و که باعث لینکدهی به سایت شما میشود.
برای مشاهده ادامه مطلب " اینجا" کلیک کنید.